55 54 52 06
55 54 51 48
55 54 52 21

Lars Vaular

Garage, onsdag 24. februar.

Tekst: KRISTOFFER ANTONIO SKINLO

Aldri helt opp. Etter å selv ha vært vitne til Lars Vaulars smått legendariske avslutningskonsert på by:Larm, måtte denne konserten bli en nedtur. Først og fremst var by:Larm-konserten 0130 på en lørdagskveld, mens denne var hakket tidligere, en onsdag (ikke kom her med noe lille-lørdagspreik). Dette var absolutt merkbart, da stemningen aldri helt nådde taket. Før de siste par låtene. Skyld på Lars Vaular slår sjelden feil. «Solbriller På» var naturligvis en høydare for de fleste fremmøte, men ble igjen litt preget av et forholdsvis tamt publikum (eventuelt et «tøft» publikum som stod med armene i kors og nikket i takt) som ikke nødvendigvis tok seg bryet med å synge med. «Rett opp og ned», den nye syretechnoklubb-alenemødre-som-selger-noen-hekto-hiten tok flatt av.

Men det Larsen led litt under, og av og til ellers, var eget låtvalg. Tro meg, jeg digger den forrige platen, men enkelte av sangene på konserten er ikke skapt for at få folk til å gå bananas. Dette tror jeg Señor Vaular har begynt å innse. For med de to siste singelslippene «Rett opp og ned» og «Gi meg noe bass», har Larsemann vist at han satser på mer hardtslående musikk, mer fengende og dansbare beats. Og folket liker det. For det var slutten som gjorde at de fleste som gikk på konserten trolig tenkte at de hadde fått oppleve topp stemning på en lokal bar. Men ingen ny høydare fra mannen fra Bergen, Bergen, Bergen.